Održan stručni skup „Novinska pismenost kroz društvenu igru”
Biblioteka grada Beograda
U petak, 13. juna 2025, u Biblioteci grada Beograda održan je stručni skup pod nazivom „Novinska pismenost kroz društvenu igru”. Skup je organizovala Biblioteka grada Beograda, kao završni događaj u okviru istoimenog međunarodnog Erazmus+ projekta (engleski naziv: „News Literacy on Board” – NEED) posvećenog razvoju inovativnih metoda obrazovanja odraslih iz novinske pismenosti.
Na skupu je učestvovalo oko 50 stručnjaka iz biblioteka i drugih ustanova kulture i obrazovanja iz čitave Srbije (Beograd, Novi Sad, Sombor, Jagodina, Zrenjanin, Sokobanja, Obrenovac, Lazarevac, …), i regiona (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina). Događaj je imao za cilj da podstakne i obuči zainteresovane strane, pre svega bibliotekare i nastavno osoblje u školama za obrazovanje odraslih, da u svojim ustanovama pokrenu edukaciju građana u ovoj oblasti.
Učesnici su stekli znanja i dobili pristup materijalima (dve društvene igre, set pravila, baza znanja…) koji će im omogućiti da postanu predavači i uspešno vode radionice novinske pismenosti u svojim ustanovama, primenjujući inovativan metod učenja koji kombinuje igranje društvenih igara sa edukativnim onlajn sadržajima.
Na skupu su prikazani glavni rezultati projekta koji ujedno predstavljaju i osnovne obrazovne resurse za edukaciju iz novinske pismenosti:
Društvena igra za merenje znanja iz novinske pismenosti
Društvena igra za edukaciju građana iz novinske pismenosti
Onlajn baza znanja https://need.openresource.net
Veb sajt projekta https://newsliteracy.info, na kojem se nalaze svi navedeni resursi
Projekat „Novinska pismenost kroz društvenu igru” sprovodi se od 1. oktobra 2023. do 30. septembra 2025. Projektni konzorcijum čine 4 organizacije i institucije – BGB (Srbija), Univerzitet Hačetepe (Turska), Ustanova za obrazovanje odraslih Žalec (Slovenija) i Nikanor (Bugarska, koordinator projekta). Opšti cilj projekta je da unapredi novinsku pismenost građana, koja je neophodna za valjano ocenjivanje pouzdanosti i kredibiliteta vesti. On teži da građanje opremi veštinama potrebnim za aktivno i informisano učešće u društvenom životu, primenjujući inovativne metode, pre svega učenje kroz igru i hibridno učenje.