Према подацима Инфо центра за Геокешинг, ова игра базирана на GPS технологији настала је 2. маја 2000. године, након што је Влада САД престала да користи Селективну доступност (намерно слабљење јавног GPS сигнала из разлога националне безбедности). Дејв Улмер, консултант за рачунарске технологије, желео је да тестира тачност GPS технологије тако што ће сакрити навигациону мету у шуми. Своју идеју је назвао „Велика америчка GPS потрага за скривеним благом“ и поставио је у интернет групи корисника GPS уређаја. Идеја је била једноставна: сакрити кутију у шуми и означити координате помоћу GPS одашиљача. Налазач би морао да лоцира кутију користећи искључиво свој GPS пријемник. Правила за налазача била су једноставна: „Узми нешто, остави нешто друго.“
Током првих неколико месеци свог постојања, Геокешинг је био ограничен на искусне кориснике GPS-а који су ову технологију већ користили за активности на отвореном. Попут многих нових и иновативних идеја на интернету, и овај концепт се брзо проширио, нарочито када су бројни медији известили о њему. То је био случај када је Slashdot, популарни онлајн магазин за кориснике технологија, објавио текст о овој новој активности 25. септембра 2000. године. Тиме је активност представљена већој групи стручњака за технологију. Њујорк Тајмс је месец дана касније писао о томе у свом одељку „Circuits“; текст је објављен 26. октобра и покренуо је домино ефекат чланака у часописима, новинама и другим медијима широм света. CNN је објавио причу о Геокешингу у децембру 2000. године.
Крајем 2000. године, Џереми Ајриш се удружио са Елајасом Алвордом и Брајаном Ротом и основао компанију Groundspeak Inc. Мото све бројније заједнице корисника био је „ако сакријете благо, они ће доћи“. Данас, где год да кренете у свету моћи ћете да дођете пешице или се довезете бициклом или аутомобилом до оближњег кеша.