Skip navigation

2.2.8. Дигитални отворени беџеви и културно наслеђе

Људи који посећују локације културног наслеђа или доживљавају контекст наслеђа могу да остваре исходе учења за своје искуство. Често тога нису свесни, али учење се ипак дешава свуда. Културно наслеђе се на много начина може посматрати као моћно и богато окружење за учење. Поред учења о посебним карактеристикама доживљаја или локације културног наслеђа, они могу да стекну и способности за чије стицање је контекст наслеђа инспирација. Могу да науче да се боље изразе или могу да постану способнији да откривају нове концепте и да причају о њима са другима. Многи такви резултати учења често остају невидљиви и због тога често остају непримећени и временом бледе. Чини се да процес учења траје дуже, да је ефективнији и да се лакше дели са другима чак и дугорочно ако су исходи учења видљиви и уочљивији за друге. На тој идеји је заснован Пројекат BADGES  који промовише учење и циљ му је да обезбеди садржајне доказе о процесима учења које посетиоци искусе када посећују локације културног наслеђа.

Многи музеји и локације културног наслеђа данас исправно играју на карту едукације. Али већина едукативних активности је усредсређена само на малу децу и децу школског узраста и на стицање (историјског) знања. Поред тога, учење се ретко када „признаје“ и „потврђује“. Због тога је циљ пројекта BADGES  да укључи одрасле у овај процес и да обезбеди учење о културном наслеђу на локацијама и у јавним институцијама.

Сви посетиоци локација културног наслеђа који учествују у пројекту могу да добију беџ. Замислите мало дете или одраслу особу који посећују музеј, парк природе или историјску локацију која учествује у пројекту, где могу да гледају, слушају, делују, учествују и уче. На крају посете или када се врате кући добијају могућност да дају доказ о ономе што су научили и због чега су добили дигитални беџ.