Мапе за емпатију се могу користити када год имате потребу да уроните у окружење корисника. Користе се за препознавање осећања, мисли и ставова постојећих или потенцијалних корисника и разумевање њихових потреба. У питању је колаборативни алат који библиотекари могу користити за темељније упознавање са својим корисницима.
- Такође препоручујемо да разговарате са стручњацима који познају корисника. Библиотекари такође могу да буду активни и да се поставе у улогу корисника.
Циљеви сесије: разумевање потреба корисника. Утврђивање шта ће у контексту библиотеке помоћи корисницима да користе збирку културног наслеђа и шта би највише волели да виде.
Група: више група од по двоје
Трајање: 20-30 мин.
Потребни материјали: Блок за писање или користите шаблон. Оловке и самолепљиви папирићи за записивање најважнијих тачака на мапи емпатије.
1. корак. Овај метод је једноставан и забаван. Дајте сваком члану тима самолепљиве папириће и фломастер. Свако треба да запише сопствене мисли на папириће. Идеално би било да свако дода бар један самолепљиви папирић на мапу, идући у смеру кретања казаљке на сату. Можете да постављате нпр. следећа питања:
- Шта корисник мисли и/или осећа? Које бриге и тежње имају?
- Шта би њихови пријатељи, колеге и шеф рекли док корисник користи нашу збирку? Шта би корисник чуо у таквим ситуацијама?
- Шта би корисник видео приликом коришћења наше збирке у свом окружењу?
- Шта корисник можда говори и/или ради док користи нашу збирку? Како се то мења у зависности од тога да ли се корисник налази у приватном или јавном окружењу?
- Шта код корисника ствара проблеме или страхове приликом коришћења збирке?
- Које користи би корисник могао да има од коришћења наше збирке?
2. корак. Попуните поља Проблеми и Користи.
Ови кораци омогућавају стицање гледишта на основу потреба корисника. Мапа за емпатију ће вам помоћи у доношењу стратешких одлука и осмишљавању искуства које задовољава корисника. Користи се првенствено за фазе „разумевања“, „посматрања“, „дефинисања гледишта“ и „тестирања“.
За другачији шаблон погледајте: