Skip navigation

2.2.5.3. Радионица 3. Конструисање тачке гледишта о потребама корисника (Дефинисање)

Мапе за емпатију се могу користити када год имате потребу да уроните у окружење корисника. Користе се за препознавање осећања, мисли и ставова постојећих или потенцијалних корисника и разумевање њихових потреба. У питању је колаборативни алат који библиотекари могу користити за темељније упознавање са својим корисницима.

  1. Такође препоручујемо да разговарате са стручњацима који познају корисника. Библиотекари такође могу да буду активни и да се поставе у улогу корисника.

Циљеви сесије: разумевање потреба корисника. Утврђивање шта ће у контексту библиотеке помоћи корисницима да користе збирку културног наслеђа и шта би највише волели да виде.

Група: више група од по двоје

Трајање: 20-30 мин.

Потребни материјали: Блок за писање или користите шаблон. Оловке и самолепљиви папирићи за записивање најважнијих тачака на мапи емпатије.

Figure 4

1. корак. Овај метод је једноставан и забаван. Дајте сваком члану тима самолепљиве папириће и фломастер. Свако треба да запише сопствене мисли на папириће. Идеално би било да свако дода бар један самолепљиви папирић на мапу, идући у смеру кретања казаљке на сату. Можете да постављате нпр. следећа питања:

  • Шта корисник мисли и/или осећа? Које бриге и тежње имају?
  • Шта би њихови пријатељи, колеге и шеф рекли док корисник користи нашу збирку? Шта би корисник чуо у таквим ситуацијама?
  • Шта би корисник видео приликом коришћења наше збирке у свом окружењу?
  • Шта корисник можда говори и/или ради док користи нашу збирку? Како се то мења у зависности од тога да ли се корисник налази у приватном или јавном окружењу?
  • Шта код корисника ствара проблеме или страхове приликом коришћења збирке?
  • Које користи би корисник могао да има од коришћења наше збирке?

2. корак. Попуните поља Проблеми и Користи.

Ови кораци омогућавају стицање гледишта на основу потреба корисника. Мапа за емпатију ће вам помоћи у доношењу стратешких одлука и осмишљавању искуства које задовољава корисника. Користи се првенствено за фазе „разумевања“, „посматрања“, „дефинисања гледишта“ и „тестирања“.

За другачији шаблон погледајте: