Разговори за постизање емпатије су темељ дизајнерског размишљања. Ако уносите и разумете мисли, осећања и мотивацију својих корисника, моћи ћете и да схватите њихове одлуке, моћи ћете да разумете њихово понашање и моћи ћете да одредите њихове потребе. То ће вам помоћи у иновирању и креирању производа или сервиса за њих.
Циљеви сесије: размотрити проблем из угла корисника и створити емпатију с корисницима.
Група: Група од 2 испитивача. Један обавља разговоре с корисницима, а други прави белешке о њиховим емоцијама и говору тела.
Трајање: 30-60 минута
Потребни материјали: Блок за писање или шаблон 1 или шаблон 2 (у зависности од ваших потреба) и оловка. Фото апарат или паметни телефон за документовање (не заборавите да тражите дозволу).
Питања не би требало формулисати тако да остављају утисак да постоји један тачан одговор. Нарочито се мора водити рачуна да испитивачи не користе емотивно пристрасан језик који би усмеравао одговор корисника у позитивном или негативном правцу. Уместо тога, потребно је да питања буду објективнија, како би учесници могли да одговоре на основу сопствених искустава. То ће омогућити добијање најискренијих одговора.
1. корак: Направите добро промишљену мапу питања са главном темом; она је од пресудног значаја за темељан разговор. Постављајте питања која почињу са „како?“, „шта?“, „ко?“ и „када?“ и истражите тему заједно са испитаником. Немојте користити структурисан упитник.
2. корак: Користите „фазе пута“ уз мапу с питањима. То помаже у препознавању образаца у раној фази. Мапа с питањима и „фазе пута“ имају за циљ стицање неочекиваних увида које подстичу различити мисаони процеси.
Разговори за развијање емпатије такође омогућавају корисницима да говоре о ономе што је за њих важно. Они помажу у упознавању емотивних и подсвесних аспеката корисника. Испитивачи на основу њих стичу увид у понашање корисника у датим окружењима и ситуацијама. Могу да укажу на ситуације које иначе не бисте открили, или на незадовољене потребе и изазове на које можда не обраћате пажњу.
За ближе објашњење погледајте: